Gammelströmmens svanar

Hejsan! :D

För en och en halv timma sen kom jag, pappa och blerurk hem från Gammelströmmen.
Och det blev bara en bild på hur det såg ut där, men det kom två stycken svanar (en hane och en hona) och dem tiggde mat, och jag kunde inte stå emot så jag var tvungen att ge dem lite korvbröd x)
Och dem var väldigt människovana så man kunde gå väldigt nära dem och mata dem ur handen :)
Men eftersom svanar kan attackera så måste man vara lite försiktig x)
Och det var askul, för om man kom för nära honan började hanen väsa för att verka läskig och skrämma bort mig lite xD
Och efter en stund kom det fiskmåsar också (som jag också tog bilder på)

Men efter en stund tog brödet slut och vi skulle gå hem, men svanarna följde efter och då väste jag tillbaka och då blev dem lite skraja och simmade iväg xP

honan längst fram
honan längst fram
hanen honan åt höger
hanen
fiskmås
fiskmås (jag vet inte riktigt vad den gör, men den flaxar med vingen på ett muppat sätt xD)
en skogsmyra som bär på sin döde kompis.
solnedgången.

//jennbenn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0