dag 4, och 5

Hej igen!

Nu kommer ett inlägg om dag 4 på Bergön ;)

Malin och jag vaknade av ett högt fågelskrik, vi tittade ut genom fönstret och ser att Malins farfar klipper loss en fågel som har fastnat i fiskenätet...
Vi sprang ut i nettkläder och försökte hjälpa till, om ni undrar så var det en hackspett.. När fågeln var loss från nätet flög den iväg, men tyvärr hade det fastnat lite på fötterna, så när det landade i en tall i näreten fastnade den igen.. Jag hjälpte den loss men den flög iväg direkt igen :/

Men jag tror att det var den onsdagen som Malin och jag fick reda på att Malins granne (på Bergön) hade sval-ungar i sitt båthus :D

Vi åkte dit med kameran och tog lite bilder, de var bara två svalor inne inne då.. Men här kommer bilderna:


Den svalan som är till vänster är vuxen, den till höger är en unge :)

Den vuxna svalan..



Malin och jag besökte svalorna dagen efter det också (dag 5) :)
Och då tog jag dem här bilderna:



Då var det tre ungar inne, och alla var jätte söta ♥

Vi besökte dem på kvällen igen, och då var alla fyra ungarna inne, men inga föräldrar..

Jag tog dessa bilder då:


Jag blev väldigt nöjd med dem sista bilderna, så jag hoppas ni också gillar dem :P


Jag tror att det var dag 5 som vi åkte till två loppisar och handla lite grejor, jag handla tre nya fåglar till min fågelsamling och en present till min farmor ;)

Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas det inte var allt för tråkigt xd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0