Min dag

Heej!

Skolan idag var okej.
Tråkiga lektioner förutom bilden ;)

Efter sista lektionen gick jag, Vilma, Ida, Jenny E, Daniel, Felix, Hampus o.s.v. Ner och spelade pingis :D
Vilma, Ida och Jenny skulle gå 20 i 3, för då gick deras buss. Men jag stannade kvar och körde med Daniel, Felix och (i vissa fall) Hampus. Jag gick hem vid 3 x)

Påvägen hem såg jag (det är inte så många som bryr sig förutom jag) en falkliknande rovfågel jaga en koltrast. Den satte sig i ett träd ganska nära mig, så jag kunde granska den innan den flög iväg.
Jag visste inte vad det var för fågel, men eftersom jag var nyfiken kollade jag runt lite i mina fågelböcker. Men det fanns faktiskt ingen som var riktigt lik :o

Den som var mest lik var i så fall duvhöken:


Bild tagen från google.

Den fågeln jag såg hade dock inte mönster på bröstet, utan den var helt vit. (Den kanske hade svagt mönstrat bröst, men det kunde iallafall inte jag se från det avståndet)

Jag tror detta är mitt 3:dje faktainlägg hittills (intressant!) :)


Kommentarer
Postat av: Maliino'

TRÄFFAS NÅGON DAG?`!?!?!?!?!?!

2011-12-06 @ 18:33:52
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0