HEJ!

hehe, hej!
Jag har tillbringat så mycket tid vid min Ipod, eftersom jag har fått nya låtar :D, så jag ...
glömde lixom att jag hade en blogg... xD
heh..
Jag kom på det ända tills Vilma sa att jag aldrig bloggade idag... hehe

Idag har jag ju ridit som vanligt, det gick ganska bra, förutom en liiiten detalj,
Jag hade Minty! :S
Hon är en duktig häst att rida, men i stallet vill man inte ha henne! :o
Jag vill iallafall inte det ... jag menar, hon har lärt sig att det fungerar bättre att sparkas än att bitas har jag märkt..
inte för att hon sparkade mig idag, men hon har ju gjort det förut, aja, pappa fick hjälpa mig med allt, xp
Jag är lite feg, vilket inte är så bra när man är med hästar.
Men hon är faktiskt läskig... xD
Jaja, vi hade en vikare idag för att min riktiga ridlärare var i Sälen..
Men hon var ganska sträng, men ändå rolig att ha :)
Vi fick försöka galoppera från skritt, och sen sakta av till skritt från galopp o.s.v.
Ganska kuligt.
I slutet på ridlektionen så brukar ridläraren säga nåt om ridnigen, till mig sa hon:
-du red henne jättebra, hon brukar vara ganska seg, men du red bra och var bestämd i galoppen.
Men jag blev lite misstänksam för hon sa nästan samma sak till tjejen som red framför mig xD
Aja, jag är ganska nöjd, jag vet ju inte riktigt hur det känns när det går bra, för jag vet inte hur jag rider x)

Jag kom på att jag fick ett nytt ridspö av pappa idag :D
Jag har ingen bild på det, men det är ett svart och reflex-randigt spö :D
det kanske låter lite konstigt, men jag gillar det :)
Jag fick "skidvantar" också, dem ska jag ha på måndag då jag ska till Romme med skolan :)

Detta blev ett ganska långt inlägg har jag märkt.
Heheh.

Just nu lyssnar jag på min Ipod på Sweeney Todd-låtar x)
Dem är braiga :) Fast jag tror inte att jag skulle gilla dem om jag inte hade sett filmen... :o

Nu ska jag göra mig iordning för natta :P

GodNatt! ♥ ☻ 

Kommentarer
Postat av: m'

var det inte något du skulle låna av mig när ni åker till romme? :)

2011-01-28 @ 07:18:56
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0