Paddor

Hejsan! :D

Jag tänkte berätta om igår kväll, när jag var med Juicen.

Vi gick ju ut igårkväll för att det var så varmt inne.
Men direkt när vi gick ut satte vi oss på altan-trappan, och då såg juicen en padda:


När jag tagit bilderna på den lillan paddan ville juicen gunga i "hammocken" och då stötte vi på en till padda:

Den paddan var något större än den förra..

Men efter den andra paddan började jag leta lite för att se om det fanns fler paddor.
Jag gick förbi dammen för att se om det var flera paddor där, men jag kunde inte se några då.
Jag gick runt lite på den andra delen av tomten, men jag hittade inget så jag gick tillbaks till dammen igen.
Och då ser jag en padda som sitter precis vid vattenytan på en sten:

den var minst av alla ;)

Jag gick tillbaks till juicen, men sen gick jag tillbaks till dammen igen, och då hade den gått iväg en bit:

Jag såg också att det var ännu än till padda lite längre upp på berget:


Vi har tydligen många paddor på tomten när det blivit mörkt x)
Fast det har jag ju inget emot ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0