Midsommar och hund?

Hej och glad Midsommar! :D

Igår sov jag över hos Malin.

Men idag skulle Malin bort eftersom det är midsommarafton och då skulle jag få skjuts hem ganska tidigt.
Men det blev ändrade planer, för när Malin och jag var ute och gick med Stjärna kom det en man med en lös hund.
Malin ropade till mannen att han skulle koppla hunden eftersom Stjärna blev lite taggad.
Men manne ryckte bara på axlarna och sen sa han att det inte var hans hund! Han sa också att hunden bara hade följt efter honom! :o

Men när hunden såg Stjärna stannade den och stirrade på henne.
Mannen gick bara sin väg.
Men då springer jag fram till hunden och kollar i öronen efter nummer.
I vänstra örat var det några siffror, men inget mer. Inget telefonnummer på halsbandet eller nånting! :o

Jag och Malin gick runt lite i området och frågade om nån kände igen den, men det verkade vara en okänd hund :o

Malin och jag går hem till Malin med Stjärna och den andra hunden.

Om ni undrar så var hunden gul och den var jättesnäll och jättegullig. Den var stark men ändå lydig.

När vi kommer hem till Malin fick den vila lite vid en vattenpöl, Jag vaktade den medans Malin hämtade en skål med vatten. När Malin kom tillbax la sig hunden i vattenpölen för att vila:
xD

Malins föräldrar ringer till polisen medans Malin och jag  gör lite tricks med den. Den kunde iallfall sitt, ligg, stanna och vacker tass.

Hunden var väldigt anfådd när vi hittade den, men den var inte törstig.

Efter en stund ringde polisen tillbaks och dem skulle komma snart.

Efter typ tio min kommer polisen och då säger dem att ägaren har ringt in och sagt att dem skanar sin hund.
Hunden var en gul jaktlabradorhane och den bodde på Farmarstigen.

Det har varit min dag hitintills.

Fler bilder på hunden:



Det avr allt, jag ska snart till pappas kompis landställe för en midsommarlunch.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: m'

sööta hund <33

2011-06-24 @ 21:20:16
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0