Spännande dag!

Hej!
Idag gick jag ut och tog bilder, men min systemkamera hade inge batteri så jag satte den på laddning och tog digitalkameran istället. Precis utanför ytterdörren satt det en nässelfjäril.
Och sen gick jag till gaveln åt vänster, och då hörde jag att det var en blåmes i en liten björk som växer där.
Så jag gick dit och det visade sig vara en liten blåmesunge som precis flugit ur boet
Den åt bladlöss från bladens undersida
Kolla vad söt den är!



Den sista bilden blev inte så bra, för kameran fokuserade på grenen som var framför fågeln.

Och JUSTE!
När blåmesen fått nog med bladlöss flög den vidare, och då gick jag till husets andra gavel, för där hörde jag en massa talgoxar.
När jag kom dit satt det ungefär fem talgoxar i en buske, men dem var lite skyggare av sig.
Efter några sekunder kollade jag mig omkring.. Och snacka om att jag blev förvånad! Det låg en rådjurhane typ fem meter ifrån mig och den visste inte att jag var där!! xD
Så jag stod där och bara stirrade i några sekunder och sen ville jag därifrån för att hämta min systemkamera istället. (Om ni undrar så är alla bilder i detta inlägg tagna med systemkamera, för jag började använda den istället sen)

Jag fick inga bilder på rådjuret med systemkameran, så ni får bilder från min digitalkamera.. Men jag har tyvärr överföringsladden hos pappa så ni får inga bilder i detta inlägg.

Hoppas ni gillar bilderna, och hoppas att ni fattade allt jag skrev! x) Hejdå!

Kommentarer
Postat av: m'

Jasså så du har hittat din digital kamera nu!

fina bilder btw :)<3

2011-06-22 @ 17:02:18
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0