JAG HANN!

hejsan!
Idag hade jag ju ridning, så jag gick hem direkt (till pappa) efter skolan.
När jag var hemma var klockan tio i fyra, och jag brukar åka halv fem, så jag hade lite bråttom.
När klockan var halv ringde jag pappa och undrade var han var.
Han var i stan då!
Och jag bah: OMG, vi kommer inte hinna dit!
Så jag blev lite irriterad och ledsen eftersom jag älskar att rida.
Men då sa pappa att jag skulle vara positiv x)

Och när klockan var 17.6 ringde pappa igen och sa att han nästan var hemma, så jag sprang och mötte honom :D

När jag kom fram till stallet var klockan 17.25! gissa när jag börjar!
Jag börjar ju 17.20!
Så jag trodde ju att dem redan hade gått ut till ridhuset, men jag hade väldigt tur :)
Dem satt i teorirummet och planerade olika ridvägar o.s.v.

Jag hade Dingo, och han hade redan sadeln på sig, så min ridlärare gjorde iordning honom åt mig, eftersom jag var skitstressad.

Vi hade WE, och Dingo är ganska bra på det faktiskt :)

De olika stationerna var en bro, och en rondell, och sen var det en sträcka i galopp och skänkelvikning, fast det var bara Dingo och Chiko som vågade gå på bron :)

I början var Dingo väldigt stel, men sen när vi började trava försökte jag trava så långsamt som möjligt, och då blev han ganska mjuk...
Men han är VÄÄÄLDIGT stark så jag fick kramp i mina fingar så jag fick gå in på mitten och göra halt flera gånger. xD

Och på galoppsträckan flög han fram och sen när jag bröt av till trav var han megasnabb och skumpig.

Fast han är fortfarande en bra häst :) Och han är snäll i stallet.

Nu har jag precis matat Honey med antibiotikan, och det gick faktiskt ovanligt bra denna gången :) vi fick in allt i munnen HIHI.


Jag vet inte vad jag ska göra nu så... HEJDÅ!♥

/ /Jennbenn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0