Stora Nyheter! Skatunge!

Halludiens!

Ja har väldigt stora nyheter att berätta!

Idag var jag med mikki, men vi hann typ inte göra nåt för pappa slutade tidigt och hämtade mig efter jobbet... Så jag åkte hem vid halv 5-tiden.

Men när jag kommit in i huset tog jag min systekamera och gick ut igen.
Jag tänkte se om skatäggen i skatboet på vår tomt hade kläckts genom att lyssna om det om det pep, och när jag står under granen och ska titta upp ser jag en SKATUNGE som sitter på en gren precis OVANFÖR mig!!!!!
Jag gissar på att den är ungefär 2 veckor gammal, och jag antar att den hade ramlat ut ur boet eller nåt, för den satt ju kanske 2 meter nedanför sitt bo.. :/

Men innan jag fick panik hann jag ta en bild på den med kameran, den kanske inte blev så bra men man ser iallfall vad det är.
Visst är den GULLIG?


Jag kan gå ut och försöka få en bättre bild, om den inte blir rädd såklart...


Men eftersom den bara tittade uppåt hela tiden och ville till sitt bo, tänkte jag att jag försöker mata den med mask, men den blev lite rädd och försökte flyga, men den lyckades inte så den satt kvar...
Och då lät jag den vara.

Jag satt rätt länge i köket och tittade ut genom fönstret för att se om nån av föräldrarna kom för att mata den, men dem flög bara upp till boet :(

Men när jag satt och åt middag såg jag att det flög ner en skata till ungen och den matade den förmodligen ;)♥
Då blev jag glad och oroade mig inte lika mycket.

Men just nu ska jag inte skriva mer.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0