Jag vaknade av..

..att jag hörde en massa lätta, snabba fotsteg.
Det första jag tänkte på var Lillen, fråga jmig inte varför. Men jag hade rätt iallfall.
Jag somnade på golvet igår (jag är ju lite skum) men iallfall. Jag vände mig om och där var Lillen, bakom min dörr.

Först tänkte jag att han måste vara lätt att fånga in, men sen såg jag att skyndade in mot hörnet mellan väggen och dörren. Där var det ett hål! Jag öppnade min garederob för att försöka hitta vart hålet ledde till, men det var inga fler hål. Det var ett ensamt hål som var under min garerob. Man kunde tillochmed höra när lillen sprang runt där inne. Men eftersom Lillen inte ville komma ut då fick jag vänta.

Jag satte ett av deras hus precis utanför så att om han skulle komma ut när jag inte var där kanske han skulle gå in där istället för att rymma vidare.

När jag satt ner huset gick jag till vardagsrummet. Där var svarten. Han var väldigt lugn jämfört med Lillen.
Han var vääääldigt enkel att fånga. Jag la tillbaks honom i en lite kub (det var den som dem hade petat upp, för jag hade glömt att tejpa den när jag storstädade -.-) Han sprang genast och undersökte lite grejor i buren.

Jag gick till Lillen igen. Nu hade han kommit fram från "garderobsgrunden". Jag fångade in honom, och då var han ganska lugn faktist.

Dem verkade inte vara skadade på nåt sätt, fast dem föll en meter ner från skåpen till golven. Fast om dem kan ha varit lite smarta och gått ner på sakerna som står väggen kanske det inte har blivit lika långt till golvet.

Fast man vet ju aldrig. Dem är i buren nu iallfall.


Rym inte mer, även om det är kul! x)


Kommentarer
Postat av: felicia

Vad heter råttan på bilden? :) (det är väl en råtta... :S)

2011-11-02 @ 16:07:11
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: felicia

Vad heter råttan på bilden? :) (det är väl en råtta... :S)

2011-11-02 @ 16:07:18
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: HannaaL

fin blogg :)

allt bra ? :)

2011-11-02 @ 16:58:38
URL: http://hannaaljungberg.blogg.se/
Postat av: HannaaL

Jadå :) Trött! xd

2011-11-02 @ 17:16:38
URL: http://hannaaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0