STÄDAT AKVARIET

Hejsan!

Sitter hemma i mitt rum nu.
Idag har jag (än sålänge) Handlat på Grizzly, och Biltema. På Grizzly handlade jag en mangrove-rot, en växt och en sak man tar bort alger med till akvariet. Jag tänkte köpa nya fiskar, men jag tröttnar säkert på akvariet snart, och då vill jag inte ha fler firrar..
På biltema handlade vi sprayfärg.

När jag kom hem började jag med akvariet. Jag bytte först vattnet, inte allt, men det mesta. Och sen skulle jag sätta ner roten, men den FLÖT :( Så nu har jag blötlagt den i vatten för att den ska suga åt sig och bli tyngre. Men om det inte hjälper så måste vi lämna tillbaks den.

Men jag satte ner växten, fast jag orkade inte vänta på att roten skulle sjunka, så jag tog en anna rot som jag använt tidigare.

Ni kommer få bilder på den nya inredningen när vattnet inte är grumligt längre x)
Men det kan dröja ett tag, så bilderna kanske kommer imorn.

Nu ska jag gå ut och hjälpa pappa med att såga ved.
Eller så ska jag städa hos gerbilerna.

Mycket jobb idag!



Bild i repris på Malins hund Stjärna och en av Stjärnas kompisar.
Ganska nöjd över den eftersom jag klurade ut hur man skulle ta rörliga bilder x)


Kommentarer
Postat av: lingonberry

vad ska du använda sprayfärgen till? (:

2011-10-08 @ 17:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0