Min kamera

Hejhej!

Jag fick en kommentar av den här tjejen om att hon tyckte att jag skulle göra ett inlägg om min kamera :)
Så jag göra det nu.

Jag har en Olympus e-520.
Den ser ut såhär:




Jag fick "ärva" den av min brorsa, för han tyckte att jag kunde få den för att jag så gärna ville ha en stystemkamera. TACK BLERURK♥ :)

Jag har inte lärt mig hälfen av alla inställningar än, men jag lär mig väl nån någon gång hoppas jag x)

Kameran är (enligt mig) bra på att ta fina närbilder, men jag har inte riktigt förstått mig på hur man får fina bilder som rör sig snabbt utan blixt.. För slutartiden måste ju vara kort, och då behöver man mycket ljus, och då måste man släppa in mer ljus i objektivet genom bländaren o.s.v. Krångligt x)

Att ta bilder på t.ex. ett träd 30 meter bort är också svårt.
Bakgrunden blir inte suddig, vilket jag vill att den ska bli för det mesta... Och det vet jag inte hur man fixar :s
Men det lär jag mig väl också någon gång x)
Jag har ju trots all en skiva på hur man använder kameran, fast... Den är typ fyra timmar lång, så det är lite jobbigt att sitta och kolla på hela. Jag behöver liiite mer tålamod vet ni ;)

Det är inte så mycket mer jag vet om min kamera...

Några av mina favoritbilder. Fotade med min systemkamera:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0