Pippi jåglar

Hehe, överskriften är inspirerad av mamma. Hon säger alltid "jåglar" istället för "fåglar". ;)
Men ja, idag var det söndag. Och som vanligt tog jag en liten fotopromenad. Har börjat bli en vana det där!

Blev knappt några bilder. Bara på änderna och jag pallade inte byta objektiv när jag skulle fota dem på nära håll, så bilderna blev inge bra.. Men jag fokuserade mest på att försöka fota bilder på när det flög mot brödet som jag kastade ut till dem.. Men det gick inte heller bra. Fast gick bättre än de gångerna jag försökt innan, men inte BRA.

När jag kom hem senare flög det en skata ovanför mig, och eftersom skator är så skygga har jag aldrig lyckats fota en i flykten. De hinner liksom flyga iväg redan innan man plockat upp kameran..
Och om man hinner, eller om JAG hinner så är det alltid så att jag skakar på kameran för mycket eller något liknande.. Men idag lyckades jag med att inte skaka kameran och fokusera på skatan och inte på "luften" framför eller bakom den. Resultatet ser ni nedan.


De blev liksom såhääär↑

Snacka om att jag vart irriterad på att  skatan inte kunde
 fälla ut vingarna när jag fotade! xD


 



image description

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0