Info om idag! KROCK!

Tjenare!

Idag var jag på Kungsberget med alla kompisar från min klass :)
Det var roligt!

Men nu ska jag berätta om vad jag gjort.

Jag klev upp kl. 06, fast jag vaknade kvart i. Och då klädde jag på mig och mamma packade matsäcken.
Bussen gick halv 7, och jag var utanför skolan tjugo över tror jag.
Men strunt i det.

Alicia var snäll och åkte med mig i de enkla backarna eftersom jag bara åkt skidor en gång förut.
Men det som inte var så klokt var att jag åkte upp i en backe som var blåå...
Jag vet, blå är LÄTTA för dem som åkt förut..Men jaaaa
Så det slutade med att jag gick hela vägen ner xD

Sen, när jag kom ner efter typ en timma (jag åkte faktikt sista biten!),  åkte jag en grön, fast det tog lite tid innan jag var sugen på att åka eftersom jag var rätt slut efter att ha gått så långt..
Men sen var det faktiskt så att jag åkte den blåa "Fikasvängen" 4 gånger, och det gick bättre och bättre för varje gång!

Jag kan faktiskt svänga och bromsa nu! *STOLT*

Nån gång mellan åken åt vi lunch, och vid 4 gick bussen hem igen.
Jag ramlade bara + - 8 gånger, så det är en framgång från förra året!
3 av "ramlingarna" var rejäla, men dem andra kändes knappt.

Påvägen hem i bussen ringer mamma och säger att det skulle bli lite krångligt att hämta mig.. Och då undrar ju jag såklart varför.

"-jag har krockat i Södra länken tunneln. Så jag har ingen bil kvar." sa hon.

Jag:
"-VAH!?"

Mamma:
"-ja, jag har ingen bil kvar."

Jag.
"-MEN HUR ÄR DET MED DIG DÅ?"

"-Ambulansen kom snabbt och jag fick åka till sjukhus. Men inget allvarligt, bara ont i nackkotan. Krockkudden räddade mig"

Då blev jag ju såklart väldigt lättad... Men oj vad obehagligt!
Håll koll på nyheterna, så kanske ni kan läsa mer..

Mamma berättade att det var nån bil som kört för nära och för fort bakom henne, och när hon saktade ner för att byta fil small det så att hon liksom snurrar över tre filer och så kommer det en lastbil.
Men lastbilsschaffören ser det och hinner precis bromsa och svänga så att bara en del av dörren och sidospeglarna rökte.

Så för tillfället har hon ingen bil....

Och jag sa ju förut att jag skulle filma det första åket, men det blev liksom lite sabbat av att jag inte vågade åka, så jag kände inte för att filma mer :/

Men jag fotade den fina utsikten och Alicia. Bilderna på utsikten kommer upp, men alicia och jag.. Vi var inte oss själva när vi fotade. Eller rättare sagt vi var oss själva. Det är därför bilderna ser lite sär ut. ;)


Just nu får ni en bild på Kurre. Därför att det var den enda bilden
jag nyligen fotat som det finns snö på..








image description


Kommentarer
Postat av: Maliin'

Nämen gud va läskigt!! Hälsa till henne att krya på sig från familjen Sandin ! ♥

2012-01-31 @ 20:29:00
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0