21.30, på ett ungefär

Hejsan!

Nu är jag hos min mammut.
Jag åkte hit innan middagen. Pappa skjutsade mig efter att jag hade städat hos gerbilerna.
Gerbilerna fick springa runt i hagen medan jag städade, och dem verkade ha roligt :)
När jag släppte in dem i buren igen blev de nog ännu gladare. De sprang runt och gnagde sönder typ allt, som vanligt...
Fast dem gillar ju att gnaga, så liiite kul måste det ju varit hoppas jag :)

Påvägen till mamma, när det snöat några centimeter och marken var glashal, märkte vi att bilen fastnade med bakhjulen, men drev med framhjulen i den branta backen strax innan vi var framme :o

Så vi föll neråt med framdelen och var asnära på att krocka in i en grävskopa som stod vid vägkanten, men vi klarade oss. Jag ringde mamma och hon kom rusande, ramlade lite påvägen men kom tilslut. Det står en låda med sand lite högre upp i backen, så blerurk och jag tog spaden som låg där i och strödde ut lite sand bakom bakjhulen och framför framhjulen. Det gick bra, men det som hade failat var att, eftersom pappa har en ny bil och inte kan den riktigt än, var det nån sak som gjorde att bilen bromsade i uppförsbackarför att den inte skulle rulla baklänges..

Men ja, mamma och jag bar upp allt "för hand" och slapp allt annat krångel ;)





image description

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Söt header besök gärna min blogg och lämna en kommentar :-D

2012-01-23 @ 15:20:31
URL: http://horseelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0