God morgon!

Klockan är fortfarande innan 12 så man kan tekniskt sätt säga att det är morgon. :D
 
Igår hade jag lätt och sova och vaknade vid halv 9 idag, sen dess har jag gått runt överallt i hela huset känns det som.
 
Vi hittade igår en stor husspindel i överdraget till grillen. Den var ca 7cm lång om man räknar med benen såklart. Kroppen var bara ca 1,5 cm lång. Det är tur att jag inte är ett dugg spindelrädd, för spindlar är coola. :D
Det var svårt att få någon bra bild, men jag försökte locka fram den så mycket som möjligt men tillslut sprang den in i överdragets skrynkliga del igen.
 
Den är nära besläktad med luffarspindeln som är är aggressiv och har ett gift som kan skapa svårläkta sår och vävnadsskador, men denna spindeln är helt ofarlig. Fast kolla käkarna, de var inte jättesmå direkt. :D
Försökte få med på bild hur stor den var, men som ni ser vart det inte så lyckat. x)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vilma

jenny din korv.. Skit snygg header! Har du gjort den i photoshop? :)

2012-07-30 @ 10:44:54
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Jätte fin blogg! Vad har du gjort idag? :)
-
Kommentera på min blogg annars får jag aldrig se svaret! :)

2012-07-30 @ 20:28:53
URL: http://jaasses.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0