Mio

Hejhej!
Nu är mamma och jag tillbaka från turridningen!
Det gick jättebra och jag är väldigt nöjd.
 
Det var 7st i gruppen om man räknar de 2 ledarna. Jag fick  rida fjordingen Mio. Hans beskrivs som en typsik fjording - han gillar mat med andra ord. x) Han är född 1991 så är inte jätteung direkt, men det han var ändå hyfsat framåt. Mkh 145cm.
 
Mamma fick rida den nordsvenska travaren Robin. Hon red precis framför mig, så vi kunde prata lite ibland. ;)
 
Vi red i ca 2 timmar i naturen, först i bara skritt. Efter en stund kom det lite trav och sen galopp. Vi red också in på en liten volt där vi hoppade lite. Mio ville inte alls hoppa. Det gick inte ens att styra honom mot hindret. Fast det gick 3 gånger av de 6 jag försökte. ;)
Vi galopperade på gärdet (en stor äng med en liten grusväg på) en lång stund, och det var jättekul även fast jag tappade stigbygeln det första jag gjorde, utan att hitta tillbaks till den. x)
 
Efter den långa ritten klädde vi av hästarna och sen fick var och en av hästarna ta en liten dusch. Efter det ledde vi dem till hagarna. Det första alla hästar gjorde var att rulla. ;) Jag skulle fotat med mobilen, men den var i ett skåp tillsammans med andra värdesaker. Så jag fick med andra ord ingen chans att fota Mio, men jag lånade en bild från deras hemsida:
Synd att den var så liten..
 
Detta var första gången jag red en fjording, och jag är väldigt nöjd över ritten. Ledaren trodde jag hade ridit i hela mitt liv och blev chockad när jag sa "jag har ridit i knappt 3 år...." :P
 
Dit ska vi definitivt åka flera gånger! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0