Vincent VS Homer

Hehe, det var länge sen jag uppdaterade kategorin "teckningar", så jag gör det nu.
Vi hade bild som sista lektion idag, och den började tidigare för att NO:n av nån anledning ställdes in.
Det avr den sista bildlektionen för denna rermin så vi fick ta med oss våra mappar hem. Jag har inte så mycket i min mapp, inget som är så intressant iallafall. Men bilden nedan är isåfall den jag har kämpat mest med.
Det är en parafras, det vill säga att det är en känd bild, fast omgjord. På originalbilden är det ett självporträtt på Vincent van Gogh, men den jag har ritat är det Homer Simpson. ;)

Jag vet att färgerna inte stämmer. I verkligheten är rocken liiite grönare, men fortfarnade inte exakt som originalet. Och det ska vara medr rök från pipan. x)

Originalbilden.
Lånad från Google.




Kommentarer
Postat av: gotlandsryttare Karro

ja de e super :D

2012-06-05 @ 19:37:19
URL: http://karrowestberg.blogg.se/
Postat av: Malinsandin

Åh va duktig du är! Du äger :)

2012-06-06 @ 17:56:18
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0