Nötskrikor mm.

Hejsan!

Idag har jag som vanligt tillbringat dagen vid förnstrena i vardagsrummet och fotat djur.
Vi har fått besök av 4 nöskrikor, massor med blåmesar. Några talgoxar, nötväckor, koltrastar mm. har också hälsat på.
Ett rådjur stod och gömde sig i buskarna, och hackspettarna pickade i de döda träden som fanns i närheten.

Det där var alltså onödig information bara för att "fylla" inlägget lite.


Lagom dålig bild på Kolle - Koltrast.

Fin nötskika.

Blåmesar. Jag vet att denna bilden inte heller var särkillt fin,
men det var ju 2 små gulliga blåmesar på den ;)



Det är nog många som inte tycker jag har något liv när jag bara sitter och stirrar på fåglar hela dagarna.
Men jag kan inte hjälpa att jag är lättroad och finner fåglar fascinerande :D

Och idag har jag faktiskt, samtidigt som jag gått runt och fotograferat, filmat talgbollarna får att se vem det är som stjäl dem. I flera veckor har detta hållt på.
Man sätter upp en eller två talgbollar, och ibland tar det inte längre tid än 10 minuter innan de är borta. :o
Bara nätet är kvar.
Men vi har våra aningar - Kurre.

Men eftersom boven aldrig syns vet vi inte säkert. Men idag ska jag försöka sätta dit honom! (eller henne)


Kurre, som jag fotade för några månader sen.






Kommentarer
Postat av: Linnéa

Fina bilder!! Har du några djur? :-)

2012-03-10 @ 15:02:31
URL: http://horseelight.blogg.se/
Postat av: -L↑ana♦-

Har du hobby som och fotografera fåglar ? ;)

2012-03-10 @ 15:04:02
URL: http://Lianaooo.blogg.sel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0