Halloweenfesten

Okej, nu har jag lite tid över att skriva om festen i onsdags.
 
Dagen innan festen städade jag en massor men jag satte inte ut några gravstenar eller något för att jag visste inte om de kunde vara ute under natten. På halloweenmorgonen skyndade jag mig upp och började smådekorera lite. Pappa och jag åkte till ica maxi och handlade en massa snacks och läsk, sen åkte vi till aga gas och köpte 14 kg kolsyreis som vi tänkte ha på farstukvisten. Vi åkte också till kakeldax (som vi egentligen absolut inte hade tid med!) för att köpa kakelplattor eftersom en av kakelplattorna pajade när en av byggarbetarna skulle borra i den..
 
När vi äntligen kom hem hade vi ca en timma på oss att fixa allt. EN TIMMA. Jag fick panik och allt blev bara fel. Precis som jag skrev i förra inlägget hann jag inte ens bloda ner mig. Den ångande kolsyreisen, som låg i en varmvattenfylld bottendel av en hamsterbur, ville inte stanna kvar på farstukvisten för att det blåste för mycket, så det rökeffekten vart inte så lyckad. Det slutade med att vi tog in kolsyreisen och gjorde det rökigt inomhus istället.
 
Bortsett från att vi i princip bara blev halvklara med pyntandet gick väl festen bra.
 
Alica, Ida och mikkis kom först vid klockan 18. Sen kom molen. Efter en stund kom Vilma och Jenny och då beställde vi pizza som pappa senare åkte och hämtade.
 
Under middagen snackade vi en massa. Vi såg på film: Hide and seek, The hole och lite av Dark shadows innan vi bestämde oss för att sova. Jag somnade klockan fem och jag tror jag var sist med att somna. Jag vaknade sedan strax innan tio och då grattade vi födelsedagsbarnet Ida som fyllde 14 år. Hurra!
 
Vid 12 hade alla förutom Alicia åkt hem. Hon stannade ända till halv fyra. :D
 
Det var allt som hände under festen om man förklarar det kortfattat. Jag tyckte iallafall det var roligt och hoppas alla gäster också hade det bra!
 
Gästerna var de jag fotade mest och bilderna förblir nog opublicerade, men här är iallafall en bild på kolsyreisens rök.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0