Ridningen

Hej och förlåt för både dålig och ingen uppdatering.
 
Igår gick jag direkt hemm från skolan och såg på PLL, somnade nästa ör att jag var så trött efter lovet. Som tur var somnade jag snabbt på kvällen och vaknade hyfsat tidigt imorse.
 
Idag slutade vi strax innan halv 3. Jag gick hem direkt och vid halv fem hämtade mamma upp mig och vi for till stallet.
Jag hade ingen aning om vem jag skulle rida då det bara stod kryss på tavlan. Jag gjorde iallafall ordning Lady eftersom alla hästar ändå skulle bli ridas.
 
Efter samlingen i teorirummet fick jagr eda på att jag skulle rida Spot.
Han var inte lika arg i spiltan som förra gången, men han var ju glad direkt. Ingen hade gjort iordning honom så ridläraren hjälpte till för att det skulle gå snabbare. (Sen är jag ju inte ett så stort fan av att sköta Spot, så det var ju iallafall lite skönt.) xD
 
Själva ridningen gick ganska bra, vi hade förberedande hoppning.
Vi skulle mest galoppera över bommar, men Spot bestämde sig för att bryta av till trav fastän man manglade med benen. Men han kändes väldigt mjuk och fin vilket var positivt.
 
Han skulle ridas igen direkt efter min lektion, så jag lämnade bara över honom till nästa ryttare med en bit knäckebröd som belöning.
 
Ogillar att lägga upp redan visade bilder, men jag har fortfarande inget nytt..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0