Candino

Hejsan!
 
Ridningen idag gick helt okej, jag fick för första gången rida Candino. Han är född 1991 och är inte jättepigg längre, men det gick ändå ganska bra. Vi övade på sitsen som jag skrev i förra inlägget, och det gick väl hyfsat bra. Det var lite skumpigt i traven för att han tar så korta kliv. I galoppen i höger varv vart det väldigt konstig galopp. Men i vänster varv vart det mycket bättre. Ridläraren tyckte han galopperade bra, även fast jag inte är så nöjd. x)
 
Sen är det ju ett plus att han är helt genomgosig i stallet. När man höll upp tränset framför honom försökte han få in huvudet i det och öppnade munnen innan jag ens försökt sätta in bettet. ;)

Just nu sitter jag och pluggar SO, men jag ska snart avsluta för att göra mig klar inför natten.
Imorgon blir det fotokurs igen, och på torsdag ska jag till Vendelsö ridskola med kompisar. Kommer bli awesome. :D
 
Nu måste jag dra, hejdå!
 

Visad bild på Candino. Lurven. ;)
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0