Ridningen o.s.v

Hejhej!
 
Nu kommer lite info om ridningen idag.
Jag fick Chiko, och det gick väldigt bra! Vi hade sitsträning och jag kände redan från början när vi skulle rida ut en kort sväng att han var väldigt pigg. När vi kom in i ridhuset skrittade vi. När vi sen började trava tog Chiko jättestora steg och det kändes nästan som att han skuttade fram. Haha, det var rätt kul :) Vi gjorde halt från trav och tvärt om många gånger. Efter igångsättningen var det dags för galopp, vi skulle rida ca 2-3 meter innanför spåret nästan hela tiden. När vi travade efter galoppen blev han dock rätt stel..
Vi vände rätt upp mellan koner, och där imellan skulle vi (från trav) sakta av i skritt några steg och sen övergå till trav igen. Vi gjorde sedan samma sak i galopp, fast vi avbröt till trav från galoppen och inte skritt. Chiko kom i fel galopp en gång, men det gick lätt att rätta till och efter det kom vi rätt alla andra gånger. :P
 
Claudia sa efteråt att jag arbetade honom bra i galopp och att jag satt fint. :D  Jag tyckte själv att det kändes bra och Chiko var lydig fastän han var väldigt pigg.

Imorgon ska jag ta med mig all min fotoutrustning till fotokursen. Vi ska fota porträtt och vi kanske skulle få hjälp av en modell. Jag får äntligen inviga min nya reflexskärm ordentligt. Jag provade lite igår när jag var med Alicia, men det var mer på skoj. ;)
 
Nu ska jag plugga tyska inför morgondagens prov, och sen ska jag sova. Hörs imorn!
 
Sorry, har ingen ny bild att visa. :(
 

Kommentarer
Postat av: linah

jättecool bloggdesign!<3

2012-09-29 @ 13:51:44
URL: http://linaheve.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0